KISS & SOUL SPINE

 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mollie

hej, jag undrar om man kan använda ricinolja på ögonfransarna ochså eller bara i håret? vill dock oxå ha längre hår så det är ju super men skulle vilja ha något som gör ögonfransarna längre, för jag har många ögonfransar men korta.. Kraam :)

Svar: Hej Mollie
Ja, du kan använda ricinolja till hårbottnen, ögonfransarna och till brynen. Massera in ordentligt och låt verka över natten eller någon timme.
Ricinolja är väldigt fet och kräver att du tvättar ut det med något fett. (Fett löser fett) Kör du balsammetoden så vet du nog detta.
Jag gör så att efter att jag har haft i oljan i håret så blandar jag mitt tvättbalsam med två teskedar bikarbonat och sen masserar jag in det i håret, INNAN jag har sköljt det. Massera ordentligt och skölj sedan ur. Sedan tar jag en omgång till med tvättbalsamet, denna gång utan bikarbonat. Sedan avslutar jag med att skölja håret med 9 delar ljummet vatten och en del äppelcidervinäger. Man kan tex tappa upp vattnet i handfatet och tillsätta vinägern. Sen doppar jag huvudet och masserar bottnen igen.
När håret har torkat luktar det inget konstigt alls och känns friskt och skönt.
Håret kan upplevas annorlunda och fett när det är blött, men när det har torkat är det stor skillnad.
Experimentera dig fram och lär känna ditt hår och din hud med vad den gillar.
Jag behöver tex bara tvätta mitt hår var 8e dag ungefär.
Ricinolja kan dessutom användas till att få ur pormaskar ur huden. Tillsammans med bikarbonat är det en fantastisk ansiktsskrubb dessutom. (blöt en handduk med varmt vatten och öppna porerna med samt att torka av oljan med)
Jag borde kanske skriva ett långt blogginlägg om detta?

En massa nyttig info finns iaf på lockig.se. Men det bästa är att hitta dom produkter som passar för ens hår och hålla sig borta från schampoo och annan skit.

Kram(:
Emelie Berg

2013-02-14 @ 17:14:16
URL: http://mollielarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här får ni följa med bakom kulisserna bakom Wasted Illusion. Ni får se mina nya plagg före alla andra, allt är skapat från scratch av mig, Emelie, självlärd, metal head ifrån Sveriges framsida Göteborg. Jag syr både beställningar och skapar nya designs löpande. Släng iväg ett mail om ni önskar beställa något. Cheers!


RSS 2.0